Kvällsryck.

bord2

Jag är en typisk kvällsmänniska. Någon gång efter elva på kvällen verkar det som om min hjärna vaknar till liv. Pysseldelen i alla fall. Ommöbleringar, storstädning och kuddsyerier, alla har de drabbats av det berömda kvällsrycket. Mannen bara skakar på huvudet och återgår till sitt. Hans dyngsrytm är turligt nog synkad med min.

sov

Även djuren har genom åren lärt sig vad som gäller. Vi har morgontrötta fyrbeningar här hemma. Hunden får man väcka för att han ska komma ut på dagens första kissrunda, katterna vägrar att röra sig ur fläcken innan klockan tolv. Fast katter brukar nog inte röra sig ur fläcken speciellt ofta om jag tänker efter. Kanske har jag varit katt i ett tidigare liv? Kvällsjakt och kattfnatt, låter bekant på något sätt. Nej, dags för en kopp kaffe till så att jag får någonting vettigt gjort i dag trots allt.

tusse

 

Tack för din kommentar!

