Rapport från strumpfabriken.

strumpa

Sådär, då ska jag slippa kalla fötter i vinter jag med. Det här var ju riktigt roligt! Jag har valt att sticka både mina och mannens strumpor i ren ull, både för känslan och för att det finns så många fler piffiga färger att välja på. Hållbarheten kanske inte är lika bra, men vad gör det, då får jag en bra anledning att sticka flera. Garnet jag använt heter Alaska och kommer från Drops.

il_570xN.502388303_cna0

Vad som egentligen plockade fram min sticklust var de här fantastiska  handledsvärmarna som jag hittade på Pinterest. Blev helt tokförälskad i de tonade färgerna, jag som mest går i grått, svart och jeans. Nu hittade jag inte ett exakt lika garn, men vad gör väl det. Inspiration ska ju leda till nya uttryck och idéer. Jag shoppade ett tunnare tonat garn från Drops som heter Delight som passar perfekt för mina syften. Så nu har jag börjat sticka. Och sticka lär jag få göra ett bra tag, för det är som att sticka med sytråd… Jag är ju ingen van stickare, snarare en gröngöling som småsvär och stickar med hela kroppen. Gympastickning, det kanske är det nya svarta? Ja det är ingen direkt yoga i alla fall.mudd1

4 thoughts on “Rapport från strumpfabriken.

    • Tack fina du! Har inte stickat ”på allvar” speciellt länge (mer än tappra försök utan tålamod som ung…), kan jag så kan du! Bara att sätta igång 😉
      Kraaam!

Tack för din kommentar!

