Spontanmålar.

Förutom att klä en fåtölj i blommiga kläder har jag spontanmålat. Men först, så här blev fåtöljen. Det är inte helt lätt att ta bilder i en mörk skånelänga en mulen novemberdag…

chair1Vi har ett bord. Ja eller flera om man ska vara petig. Och det ska man. Men just det här bordet är lite speciellt. Det är runt och har fyra ben, ganska vanligt för ett bord trots allt. Men det har varit mina morföräldrars. Inte lika vanligt. Någon gång i de tidiga tonåren lade jag beslag på det och det har inte lämnat min sida sedan dess. Det har varit rosa och bott i ett överromantiskt flickrum i Norrland. Det har varit grönt och haft sin plats i  ett korridorrum i en studentstad. I samma korridorrum bodde jag när jag hittade en bok om dekormåleri. Enkelt, sa jag och dök ner ibland mina oljefärger. Här ska målas mahogny, jag har fem minuter över. Och så blev det. Mahogny? Njä, lite mer flammigt rödbrunt om jag ska vara ärlig. Så har det faktiskt sett ut de senaste femton(!) åren. Tills nu. Nu är det ljusgrått och svart. För den här gången.

tabletable2

2 thoughts on “Spontanmålar.

Tack för din kommentar!

