Sticka en strumpa.

f7e500fe05c6fded7a5d2129c7e90d32Det var länge sedan, allt för länge sedan jag höll i en sticka, eller fem. Golven är som vanligt svinkalla så här års. Här ska stickas strumpor deklamerar jag glatt för mannen. Dyker in i en garnaffär på nätet, håller på att köpa hela deras lager men lyckas behärska mig i sista stund. Blev garn till två par strumpor och ett par handledsvärmare. Den här gången. Mannens strumpor fick bli först ut. Lite försökskanin liksom. Allt rullar på som det ska, tills jag kommer till hälen. Fattar ingenting. Fram, tillbaka, vända och vrida. Ehhh… Ja. Tack för att Youtube finns. Och för att det faktiskt finns massor av människor som kan tänka sig att filma när de stickar. Det kan inte jag. Efter ett tillskott på låt säga, tio till femton nya gråa hår föll pengen ner. Jag kan sticka strumpor! Nu kan golven vara så kalla de vill den här vintern.

Tack för din kommentar!

