Blommigt?

5d3feed262b24162436e4b71ac18046c

Vissa typer av fåtöljer är bara så tacksamma att klä om. Det här är en sådan fåtölj. När man väl har pillat bort bakstycket så öppnar sig en helt logisk värd med enkla steg. Men nu har jag ju ingen inbyggd rädsla för saker som jag egentligen inte ska kunna. Har liksom inte förstått att det nog ska vara svårt. Det tycker jag är en bra inställning.

photo-165c440ee4d2e6ae004cf490554da05f7

Fåtöljen var grön. Riktigt Trisha Guild på nittiotalet-grön. Det var fint en gång i tiden, men inte riktigt nu. Det faktum att katterna dessutom sett den som sin dedicerade klösbräda gjorde inte saken bättre. Dags att skrida till handling. Hade några veckor tidigare tokfyndat tyg på en lokal utförsäljning, typ tio meter för hundra pengar. Ett riktigt fynd, jag vet! Blommigt fick det bli, eller som min far förvånat uttryckte det hela: blommigt??? Ja men det är väl fint. Inte för att vi har som vana att ha blommiga möbler här hemma, men det blir liksom ett logiskt avbrott i vår numera bohemiska inredningsstil. Det färdiga resultatet får ni faktiskt vänta med att se i nästa inlägg, det har hänt grejer med bordet med. Och katterna? Jo, det rycker fortfarande i tassarna så fort de får syn på fåtöljen.

404db5328e84edef8632d359a753d28c
4 thoughts on “Blommigt?

  1. Alltså, du är multikonstnär!!

    Jag gillar absolut det där blommiga tyget, men nu som jag fått för mig att grönt är min accent färg (på grund av mina gröna blommor) så tyckte jag nästan det var synd att klä om stolen *haha*
    Men jag ser den, om katterna lagat klösbräda av stolen, kan det vara tjusigt att klä om den.

    Galet snyggt duktiga du

    • Är också svag för grönt, fast den neonlimegröna (är det ett ord?) färg fåtöljen hade är nog inte helt rätt längre. Jag kör alltid efter parollen ”prova, det kan inte mer än gå åt pipan och då har man i alla fall lärt sig något”.
      Kraaaam!

Tack för din kommentar!

